اخبار و مقالات

لوله و اتصالات آذین چیست ؟

یکی از برندهای شناخته شده و شاید معروف ترین  لوله های پلی پروپیلن تک لایه است , که همراه با اتصالات متناسب در سایزهای 20 , 25 , 32 , 40 , 50 , 63 , 75 , 90 , 110 و 125  تولید و در مصارف مختلف به کار برده میشوند . این معروف بودن موجب شده تا بسیاری از مردم و مجریان لوله کشی از نام لوله آذین برای نامیدن لوله های پلیمری تک لایه سبز یا سفید  استفاده کنند . این لوله‌های پلاستیکی از مواد اولیه گرانول کوپولیمر پ پ  ساخته شده‌اند و برای آبرسانی , لوله کشی پکیج و آب سرد و گرم استفاده میشود . امروزه لوله‌های پلیمری آذین به عنوان یک جایگزین ارزان و با کیفیت خوب برای انواع لوله‌های فولادی گالوانیزه و سیاه در سیستم لوله کشی آب مصرفی استفاده میشوند و مقاومت بالایی در فشار ۲۰ بار و دمای سیالات تا حدود 85 درجه سیلسیوس دارند .

مشخصات لوله آذین چیست

این نوع لوله و به ویژه این برند از لوله اتصالات توانسته تغییرات شگرفی از لحاظ قیمت لوله آب سرد و گرم و سیستم های گرمایشی شوفاژ و پکیج ایجاد کند . کاهش هزینه ها در استفاده از این نوع لوله کشی هم در بخش خرید لوله و اتصالات و هم در زمینه حمل و قیمت لوله کشی ساختمان از نظر اجرت اجرا باعث شده است که بسیاری از هزینه ها در این بخش کاسته شود .

کاربرد لوله آذین

استفاده از لوله اتصالات آذین در لوله کشی آب سرد و گرم , گرمایش شوفاژ , لوله کشی پکیج و سیستم های آبرسانی و نصب پمپ در ساختمان و صنعت در بخش لوله کشی صنعتی و آزمایشگاهی در محیطهای اسیدی و بازی مختلف مناسب هستند . پایداری مناسب لوله آذین در مواجهه با مواد شیمیایی نسبت به استحکام کم لوله های فلزی و از سویی قیمت ارزان آنها در مقایسه با سایر لوله های فلزی موجب شده است که استفاده از لوله آذین به غیر از ساختمان در صنایع آزمایشگاهی , کشاورزی و مواد غذایی هم با استقبال مواجه شود  .

در کنار خصوصیات مذکور اجرای نسبتا آسان و ارزان این نوع لوله کشی و امکان دسترسی به لوله و اتصالات این مارک در بیشتر فروشگاه لوله و اتصالات سبب شده است که این برند لوله و اتصالات طرفداران بسیاری پیدا کرده و بسیاری از مردم لوله های پلی پروپلین را به نام لوله آذین بشناسند .

لوله آذین برای شوفاژ

یکی از خصوصیات منحصر به فرد لوله آذین, استفاده همزمان لوله های پلیمری هم برای شوفاژ و هم برای آب سرد و گرم است, که هم سرعت و قیمت خوبی دارند و هم کیفیت نسبتا مناسب, هر چند که بخشی از کارشناسان و مجریان لوله کشی تمایل زیادی به استفاده از لوله سفید در لوله کشی شوفاژ نشان نمیدهند, اما قیمت مناسب و استفاده مشترک برای آب و شوفاژ در کنار سرعت و در دسترس بودن لوله آذین, بخش زیادی از مالکین و تاسیسات کاران را مجاب به لوله کشی شوفاژ و پکیج با لوله آذین نموده است.

مشخصات ظاهری لوله آذین چیست

  • مشاهده خطوط  قرمز و آبی در طول لوله
  • خط برجسته در قالب اتصالات به منظور رعایت تراز و شاقول
  • مقاومت نسبی در برابر خوردگی ، اسید و قلیا
  • اجرای راحت و ارزان توسط لوله کشی و حتی اشخاص عادی
  • عدم جذب رسوب و پوسیدگی
  • صیقلی بودن سطح درونی لوله و جلوگیری از افت فشار
  • عایق بودن صوتی و الکتریکی
  • شاخه ای بودن لوله برای اجرای لوله کشی روکار

فروشگاه آوا انرژی ارائه دهنده لوله و اتصالات برند آذین و ارسال به تمام نقاط کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *