اخبار و مقالات

آغاز طرح برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه

طرح تشدید برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه در سه حوزه لوازم خانگی ،لوازم یدکی ولوازم دخانی از 16 خرداد آغاز شد .

به گزارش خبر نگار اقتصادی خبر گزاری تسنیم ، با توجه به اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا ،از 16 خرداد طرح تشدید برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه در سطح بازار از سوی سازمان  حمایت ، سازمان صمت استان ها ، نیروس انتظامی وبا همکاری سایر نهاد های امنیتی اجرا میشود .

این طرح با هدف اجرای مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز وجلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی انجام می شود و به گفته برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این طرح،نظارت بر عرضه کالاهای مختلف  در حوزه لوازم خانگی ، لوازم یدکی وکالاهای دخانی آغاز می شود .

گفتنی است وزارت صمت ، معدن وتجارت فروردین سال گذشته نیز طرحی مشابه باعنوان “طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه ” را در حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز کرد .لوازم یدکی خودرو ، لوازم خانکی ، آرایشی و بهداشتی ، پوشاک و دخانیات ، پنج اولویت نخست اجرای طرح وزارت صنعت ، معدن وتجارت در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا اعلام شده بود .اما طرح بعد از مدتی متوقف شده که انتقاداتی از سوی فعالان حوزه پوشاک ، لوازم خانگی و کالاهای دخانی به دنبال داشت .

پالوچ مدیر کل مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت با بیان اینکه در طرح تشدید نظارت برقاچاق کالاهای سرمایه ای که از امروز اجرا می شود، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در تهران و ادارات کل صنعت ومعدن در شهرستان ها با هماهنگی مرکز مشارکت دارند ، افزود :مجموعا 2500 بازرس در سطح کشور درباره همه تخلفات از جمله قاچاق فعالیت میکنند .

او گفت :فرایند اجرای طرح به دو صورت است .در روش نخست برای کالای قاچاق با ارزش کمتر از 5 میلیون تومان تشکیل پرونده وپس از طی مراحل قانونی تحویل سازمان اموال تملیکی می شود .

او افزود :ارزش بسیاری از پرونده های قاچاق بیش از 5 میلیون تومان است که در قالب گشت های مشترک تعزیرات ، کشف ،تشکیل پرونده و تحویل تعزیرات حکومتی می شود .

پالوج گفت : حداقل جریمه برای کالاهای قاچاق ، ضبط کالا و 1.5 برابر جریمه است و بسته به ارزش کالای قاچاق شده پلکانی محاسبه و کالای ضبط شده از تملیک مالک خارج می شود .

وی افزود : در حوزه مواد غذایی و خوراکی ، دخانیات ، لوازم آرایشی وبهداشتی ، لوازم یدکی و لوازم خانگی بیشترین بازرسی وتعداد پرونده را داشته ایم .

مدیر کل مبارزه با فاچاق کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت گفت : در خصوص مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه ای در سال 1401 بیش از 5800 پرونده به ارزش 89 هزار میلیارد ریال واز ابتدای امسال تا کنون 1150 پرونده به ارزش 7 هزار میلیارد ریال تشکیل شده که از طریق سامانه یکپارچه بازرسی «سیمبا » به سازمان بازرسی ارسال وتعیین تکلیف می شود .

فروشگاه آوا انرژی عرضه کننده محصولات دوزینگ پمپ در سطح کشور

او گفت : مردم می توانند شکایت های خود را دراین  زمینه در سامانه 124 یا وبسایت سازمان حمایت و وبسایت وزارت صنعت و معدن مطرح کنند که در کمترین زمان ممکن بررسی و اقدام خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *