اخبار و مقالات

لغو معافیت مالیاتی در آمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی

طبق برنامه هفتم توسعه ،معافیت مالیاتی درآمد حاصل  از صادرات مواد و محصولات معدنی وصنایع معدنی وصنایع فلزی وغیر فلزی ومحصولات نفتی گازی و پتروشیمی از جمله :بیلت بلوم ،اسلب،قیر،متانول اوره و پلی اتیلن به صورت خام ونیمه خام در تمام نقاط کشور لغو می گردد.

به گزارش خبر نگار  اقتصادی خبر گزاری تسنیم ،در ماده 90 لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است ،معافیت مالیاتی درآمد حاصل  از صادرات مواد و محصولات معدنی وصنایع معدنی وصنایع فلزی وغیر فلزی ومحصولات نفتی گازی و پتروشیمی از جمله :بیلت بلوم ،قیر،متانول اوره و پلی اتیلن به صورت خام ونیمه خام در تمام نقاط کشور لغو می گردد. آیین نامه اجرایی این ماده ظرف یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت امور اقتصادی ودارایی با همکاری وزارت صنعت ،معدن و تجارت ،سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت پیشنهاد و به تصویب هیئت وزیران میرسد .

فروشگاه آوا انرژی ارائه دهنده انواع دوزینگ پمپ در کشور

همچین طبق ماده 91 برنامه هفتم توسعه ، دولت موظف است از سال اول برنامه، نسبت به وضع عوارض کاهنده با لحاظ یارانه های مستقیم متعلقه صادرات مواد خام ونیمه خام در طول زنجیره ارزش به نحوی که صادرات این محصولات بر عرضه داخلی رجحان نداشته و همزمان منجر به توقف تولید اقتصادی نشود ،اقدام نماید . آیین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت صنعت ، معدن وتجارت با همکاری وزارت نفت حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه وبه تصویب هیئت وزیران می رسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *