اخبار و مقالات

توافق اولیه ایران وروسیه برای استفاده از ارز ملی در مبادلات

معاون نخست وزیر روسیه گفت:علاوه بر موضاعات حوزه انرژی ،موافقتنامه همکاری در زمینه گمرکی وموضوع استفاده از ارز ملی در تبادلات مطرح شد ، و موضوعات بانکی زمینه اولیه توسعه تجاری دو کشور هستند که ما اهتمام لازم را برای رفع چالش های آن داریم .

به گزارش خبر نگار اقتصادی خبر گزاری تسنیم ،الکساندر نوآک ،معاون نخست وزیر روسیه در جمع خبر نگاران در پاسخ به سوالی در خصوص جزییات موافقتنامه بین دو دولت در خصوص احداث راه آهن رشت آستارا گفت:در دو سال گذشته کار بسیار زیادی در زمینه اتصال شبکه های مواصلاتی صورت گرفته وامضای موافقتنامه رشت وآستارا مهمترین اقدام در این زمینه بود که تحول بزرگی در مسیرهای مواصلاتی دو کشور خواهد بود .

وی افزود :این پروژه قرار است طبق سندی که به امضا رسیده توسط شرکت های ایرانی وروسی توانمند به انجام برسد .

نواک خاطرنشان کرد :کریدور شمال به جنوب سه بخش غربی ،شرقی وخزری دارد که اگر موفق شویم ظرفیت کامل این مسیر را اجرا تا 15 میلیون تن حجم جابه جایی در این مسیر است وحجم تبادلات تجاری تا 60میلیون تن هم قابل افزایش است .

معاون نخست وزیر روسیه تصریح کرد :حجم سرمایه گذاری که قرار است در این پروژه راه آهن انجام گیرد ،1.6 میلیارد دلار است .

وی افزود :برای افزایش توانمندی این کریدور نیازمند این هستیم زیر ساخت های لجستیکی و بنادر و  تجهیزات را مد نظر داشته باشیم و شرکت های روسی بازدید هایی داشتند و مذاکرات در زمینه افزایش ظرفیت بنادر شمال ایران ودیگر زیر ساختها ، در حال انجام است.

وی ادامه داد: علاوه بر موضوعات حوزه انرژی ،موافقتنامه همکاری در زمینه گمرکی ، موضوع استفاده از ارز ملی در تبادلات مطرح شد ،و موضوعات بانکی زمینه اولیه توسعه تجاری دو کشور هستند که ما اهتمام لازم را برای رفع چالش های آن داریم .

فروشگاه آوا انرژی ارائه دهنده انواع پمپ  های دوزینگ و مترینگ پمپ در شاد آباد

نوآک خاطر نشان کرد :موضوعات کشاورزی ،صنعتی ،مالی وانکی مطرح شد و تلاشیم اگر مانعی ایجاد شد،سریعا رفع کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *