اخبار و مقالات

ترخیص کالا با وجود عدم ارائه پاسخ از سوی دستگاه استعلام شونده امکان پذیر شد

صدور مجوز برای ترخیص کالا در کوتاهترین زمان ممکن یک مصوبه قانونی است و همانگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرد دستگاه های مرتبط باید به مرقانون تمکین کنند.

به گزارش خبر گزاری تسنیم ،وزیر اقتصاد در سفر به خوزستان بر به حداقل رساندن خواب کالاها در گمرکات تاکید کرده که این موضوع نه تنها درخواست یا دستور شخصی نیست بلکه صدور مجوز برای ترخیص کالا در کوتاه ترین زمان ممکن یک مصوبه قانونی است و همانگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده دستگاه های مرتبط باید به مرقانون تمکین کنند .

“فروشگاه آوا انرژی ارائه دهنده انواع دوزینگ پمپ”

بر اساس تصمیم پنجاه وچهارمین نشست هیأت مقررات زدایی وبهبود محیط کسب وکار 1400/10/6 مقرر شد که کلیه دستگاه های استعلام شونده و یا صادر کننده مجوز های فنی ،ایمنی ،بهداشتی وقرنطینه ای برای ترخیص کالا از گمرکات کشور،از جمله وزارتخانه های جهاد کشاورزی ،بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،فرهنگ وارشاد اسلامی ،ارتباطات وفناوری اطلاعات ،دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ،اطلاعات وسازمان های ملی استاندارد ایران ،انرژی اتمی ایران وحفاظت محیط زیست وسایر مراجع ذیربط موضوع مکلفند ظرف مدت حداکثر هفت روز کاری پس از قرار گرفتن استعلام گمرک در کارتابل متولی صدور مجوز ،پاسخ نهایی استعلام را به گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند .

همچنین در مورد محصولات وارداتی که از نظر دستگاه ،پاسخ به استغلام گمرک جمهوری اسلامی ایران به مدت زمان بیش از 7 روز مقرر نیاز دارد منوط به رعایت موارد زیر هستند :

1. تعداد در خواست های دستگاه استعلام شونده از 10 درصد تعداد کل استعلامات (تعداد اظهار نامه ها )فراتر نرود .

2.صرفأ شامل موارد مرتبط با سلامت باشند که فهرست آنها از قبل اعلام و یا ادله آن توسط دستگاه استعلام شونده به صورت واضح در پاسخ به استعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شود .

3. گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است ادله اعلام شده از سوی دستگاه استعلام شونده را اطلاع رسانی عمومی نماید .

2-1)چنانچه اقدامات وپاسخ به استعلامات مربوط به بند (1-1) مصوبه در موعد مقرر صورت نپذیرد ؛مورد ، ثبت محور تلقی شده و مجوز (با وجود عدم ارائه پاسخ از سوی دستگاه استعلام شونده )صادر خواهد شد .

3-1)در صورتی که دستگاه های استعلام شونده در موعد مقرر 7 روز ، در خواست تمدید ننمایند وکالا مطابق بند (1-2) ترخیص شود؛ موضوع از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران به مراجع نظارتی اعلام می شود تا نسبت به بررسی آن اقدام نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *